Eiks oo hieno nimi?
Tästä tulee sitten pitkä...
Keskiviikko aamuna saavuttiin Helsingin satamaan.
Eikä vältytty ongelmilta; 08.00 lähtee laiva.
07.40 huomataa et navissa on väärä osote ja soitto itkuhälyttimeen eli 02:kkoseen.
Hätänen puhelu ja uutta osotetta naviin.
07.45 oltiin auton kanssa chek-inissä.
Jonoon ja auto laivaan ja itse oltiin laivassa 07.55.
Laiva tais lähtee 08.07.
Tallinnassa etittii parkkipaikka ja käytii vähä kaupoilla.
Sen jälkee lähettii ajamaa Piritan rantatietä Kuusalun suuntaan.
Tarkotus oli että joko etitään se Vallon paikka tai sitten Pikkjärvi.
No ei löydetty Vallon mestaa mut Pikkjärvi löydettiin vahingossa.
Seuraavana päivänä nimittäin selvis että yö oli vietetty Pikkjärvellä.
Torstaina heräiltiin ja syötiin ja sitten lähettiin ajamaan Kuusalun keskustaan päin Konsum kaupan pihalle jossa ooteltiin muita jeeppikerholaisia.
Autoja oli kaikkiaan 8.
Siitä lähettiin sitten porukalla ajamaan Leppojalle, Vallon majoitukseen..
Kuvassa näkyy metsäpaloaukeaa.
Palosta on kolme vuotta aikaa, käytiin siellä kaks vuotta sitten jollon palosta oli vuosi aikaa, sillon se oli vähän karumman näköstä vaikka aika karun näköstä toi oli nyttenki.
Hetken aikaa huilittiin ja sitten lähettiin ajamaan ekaa pätkää.
Huomattiin että meiltä tyhjenee yks rengas ja sitten huomattiinki et kolme neljästä tyhjenee ja yks on jo ihan tyhjä.
Saatiin yheltä kerholaiselta kompura lainaan että saatii rengasta täytettyä.
Mennessä päästiin yks kuraspoori hienosti läpi mut takas majapaikalle mennessä jäätiin jumiin ja jouduttiin vinssaamaan.
Lare vetää just vinssin naurua.
Siinä odotellessa tuli prätkäjätkät samalle majapaikalle.
Se oli ihan mahtavaa porukkaa!
Heti kun ensimmäinen oli saanu pyörän parkkiin tuli se heti juttelemaan.
Oli hauskaa kun offareita kiinnosti pyörät ja taas prätkäjätkiä kiinnosti offaus!
Moottoripyöriä oli 11.
Rengashommasta sen verran että painettiin se rengas pois vanteelta ja tarkotus oli räjäyttää se takasin vanteelle että saadaan se tikku sieltä välist'ä pois ja rengas asettumaan takasin vanteelle.
Brakekliineri ei räjähtäny joten jouduttiin odottamaan toisia joilla oli sitten starttipilottia joka on erittäin herkästi syttyvää.
No saatiin "Eetua", pieni suihkaus, tulta perään pitkävartisella sytkärillä ja räjähti.
Sytkärin pää jäi renkaan ja vanteen väliin, se saatiin irti.
Ihmeteltiin miks vielä suhisee niin venttiilistä oli lentäny se pään kierreholkki maatakiertävälle radalle ja ei, ei ollu sielu paikallaa ku räjäytettiin.
Puheenjohtajalta oli myös lähteny rengas vanteelta joten Vallo soitti paikalliseen korjaamoon ja puheenjohtaja sekä Late lähti viemään niitä sinne meidän maasto-oppaan, Andresin johdolla.
Oli korjaamon sakki pyöritelly päätä ku kuulivat mitä oli meidän renkaalle käyny!
Perjantaina oli luvassa sitte mäkiä ja suota.
Puheenjohtaja itse.
Alla olevassa kuvassa meillä oli vinssi hyytyny.
Tosta samasta kohtaa oli proto autot ajaneet ja vinssanneet myös mutta toiseen suuntaan ja myö työnnettiin tohon tollasella autolla.
Suoturvetta oli niin paljon auton eessä et vinssistä loppu virta kesken ja auto saatiin ylös omalla sekä toisen auton vinssillä.
Etulehtijousen riipuke oli kääntyny väärinpäin tossa suossa.
Laitettiin liina riipukkeeseen ja toinen pää puuhun ja vedettiin se oikein päin, sitten matka taas jatku.
Illat meni Leppojalla saunoessa, jutellessa, syödessä ja juodessa.
Ihan tosi mahtavaa porukkaa oli siellä ja miusta oli niin hienoo että offarit ja motoristit tultiin niin hyvin toimeen keskenämme!
Ihan mahtava reissu ollu!
Lauantaina oli vaan syöminen ja tavaroiden pakkaus ja matka kohti Tallinnaa.
Jeepit lähti ensin, motoristit lähti sitten omia aikojaan jatkamaan matkaansa.
Loppuun pari random kuvaa.
Tallinna näkyy.
Pieni metsälampi jonka kohalla käytiin kodalle mennessä kääntymässä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti